ana sayfa  iletişim  
İbb Tube video izle video haberler video paylaş İBB Facebook Sayfası İBB'yi Twitter'dan takip edin! İBB Flickr İBB Youtube Televizyonu
Ana Sayfa > İstanbul Büyükşehir Belediyesi > Alt Siteler > Raylı Sistemler > HALİÇ METRO GEÇİŞ KÖPRÜSÜ İNŞAATI
İnteraktif Uygulama
e-belediye
 

Haliç Metro Geçiş Köprüsü İnşaatı

 

Yüklenici : Astaldi.S.P.A-Gülermak Ağır Sanayi  İnşaat ve Taahhüt A.Ş İş Ortaklığı
Uzunluğu : 936 Metre.
İstasyon Sayısı: 1
İstasyon: Unkapanı
Güzergâhı: Azapkapı Viyadüğü + Çelik Köprü + Mobil (Açılır-Kapanır) Köprü + Unkapanı Viyadüğü
İhale Bedeli: 146.722.828,25 €+KDV
İhale Tarihi: 06.10.2008
Sözleşme Tarihi: 19.12.2008
İşe Başlama Tarihi: 02.01.2009
Sözleşmeye Göre İşin Süresi: 600 gün
2012 Kasım Ayı Başı İtibarıyla
Yapılan İş Miktarı :
 117.817.016 €+KDV
İş Bitim Tarihi: 07.07.2011
3. Süre Uzatımına göre
İşin Bitim Tarihi :
09.01.2013

Haliç Köprü Geçişi ile ilgili projeler 06 Temmuz 2005 tarihinde Koruma Kurulu’nca onaylanmıştır. Haliç Metro Köprü Geçişi; onaylı projeye göre ihale edilmiştir. 6 Ekim 2008 tarihinde ihale gerçekleştirilmiş ve 146.722.828,25 €+KDV bedelle iş Astaldi SPA-Gülermak Ağır San. İnş. ve Taah. A.Ş. iş ortaklığına ihale edilmiştir. 19.12.2008 tarihinde Sözleşme imzalanmış ve 2 Ocak 2009 günü yer teslimi yapılarak çalışmalara başlanmıştır. İş kapsamında toplam uzunluğu 936 m. olan Azapkapı Viyadüğü + Çelik Köprü + Mobil Köprü + Unkapanı Viyadüğünün imalatı yapılacaktır.

Bu işin kapsamında karada 16 adet (Beyoğlu yakasında 9, Unkapanı yakasında 7 adet) Haliç’te ise 4 adet olmak üzere toplam 20 adet araştırma sondajı yapılmıştır.
 
İstanbul Metrosu’nun en önemli aşamalarından biri olan Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatı tamamlandığında, Hacıosman’dan metroya binen yolcular kesintisiz olarak Yenikapı aktarma istasyonuna ulaşacaklardır. Burada Marmaray bağlantısıyla, Kadıköy-Kartal, Bakırköy-Atatürk Havalimanı veya Bağcılar-Olimpiyatköyü- Başakşehir’e kısa sürede ulaşabileceklerdir.
 
Portekiz’de imal ettirilerek üç seferde Haliç’e getirilen 51 parça kazık teknik hazırlıkların tamamlanmasından sonra çakılmaya başlanmıştır. 
 
Kasım ayı sonu itibari ile Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatında deniz imalatlarından 32 adet Ø2500 mm çapındaki taşıyıcı kazıkların 32 adedi betonarme bölümleri dahil imalatları tamamlanmıştır. 16 adet Ø1800 mm çapındaki 18 adet koruma+platform kazıklarının tamamının betonarme bölümleri dahil imalatlar tamamlanmıştır.
 
Haliç Metro Geçiş Köpürüsü'nün P3-1, P3-3, P3-4 ve P4-1 ayaklarına ait kazık başlığı ve çelik ayak imalatları şantiye sahasına getirilmiş ve bu çelik ayakların, montaj kaynakları tamamlanmıştır.
 
P3-3 ve P3-4 pilon ayaklarındaki kök bölge segmenti, pilonlar ve P3-4 ayağında  2 adet (segment 15 ve 17) segmentin montaj ve kaynak işlemleri tamamlanmıştır. 
 
P2-2 ayağı olan açılır-kapanır köprünün ayak imalatlarını oluşturan modüllerin montaj ve kaynak işlemleri tamamlanmıştır. Bununla birlikte açılır-kapanır köprünün dönmesini sağlayacak olan kaldırma silindiri ve merkez pivot yerine monte edilmiştir. açılır - kapanır köprü merkez segmenti olan segment 5 in yerine montajı yapılmış kaynak işlemleri devam etmektedir.
 
Şantiye sahasına getirilen bir başka çelik imalat olan 27 m uzunluğundaki P4-1 - P4-2 arasındaki çelik tabliyenin yaya yolları bağlantıları devam etmektedir. 
 
Yaklaşım viyadüklerinden Beyoğlu bölgesinde Ø2500 mm çapındaki 18 adet fore kazığın tamamının imalatı tamamlanmıştır. Beyoğlu bölgesine ait bütün ayakların imalatı tamamlanmıştır. A5-7 / P5-6 / P5-5 arasındaki 31,5 m uzunluğundaki 1. aşama  ve P4-3 / P5-1 / P5-3 ayaklar arasında kalan 72 m'lik 2. aşama viyadük tabliye imalatları ardgerme işlemleri dahil bitirilmiştir. Bütün ayaklarda mesnet montajları yapılmıştır. Beyoğlu viyadüğü 4. aşama tabliye imalatı tamamlanmış, 5. aşama tabliye iskele işlemleri devam etmektedir.
 
Unkapan viyadük bölgesinde, 16 adet kazık imalatından 15 adedi ile 2 adet kuyu temel imalat tamamlanmıştır. Fore kazık yapım işlemleri devam etmektedir. A1-1, P1-2 ve P1-5 ayaklarında ayak (elevasyon) imalatlar tamamlanmıştır. Bununla birlikte, koruma kazıkları üzerindeki başlık kirişi ve platforma ait öngermeli kirişlerin imalatı devam etmektedir. P1-4 ayağı elevasyon donatı ve kalıp işlemleri tamamlanmış, tüm ayaklarda mesnet montajları yapılmaktadır.

SAYILARLA HALİÇ METRO KÖPRÜSÜ
 
* Birinci Sevkiyat 13 parça (1200 ton)
* İkinci Sevkiyat 11 parça (2035 ton)
* Üçüncü Sevkiyat 11 parça  (1996 ton)
* Dördüncü Sevkiyat 16 parça (2500 ton)
* Haliç’in depremselliği, faylanma durumu, zemin koşulları, Haliç tabanı çamur tabakası dikkate  alınarak yapılan analizler sonucunda dizayn edilen bu kazıkların her biri 4.700 ton nihai yük  değerine göre projelendirilmiştir.
*  Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere bu gruplarda  Unkapanı’ndan Beyoğlu’na doğru sırasıyla 5-5-9-9-4 gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer almaktadır.
* Çelik borular 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilerek özel çekiç ile çakılmıştır.
* İki ayrı vinç ile taşınılarak hareketleri sabitlenmiştir.

* 2 adet hafriyat dubası, 1 adet pompa dubası kurulmuştur.
* Güvenlik teknesi ve çeşitli güçlerde römorklar görev yapmaktadır.

Haliç Metro Geçiş Köprüsü, mevcut Unkapanı Köprüsü’nün ortalama 200 m. güneyinde inşa edilmektedir. Dünyada ileri teknolojik köprülerde uygulanan “eğik askılı cable-stayed” köprü sistemi seçilmiştir. Bu sistemde; iki pilon (ana taşıyıcı ayak) bulunmaktadır. Köprü tabliyeleri kablolarla bu pilonlara asılarak taşınacaktır. Köprünün sudaki kısmında (pilonlar da dahil) toplam 4 ayak bulunacaktır.

Köprünün uzunluğu: 936 m. (deniz üzerindeki uzunluğu 460 m.) Ortası raylı sistem, iki kenarı yayaya açık bir köprü olarak inşa edilecektir. Köprüde 1 adet istasyon (Haliç) bulunmakta olup bu istasyon, 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 m. uzunluğunda inşa edilecektir.

Bugüne kadar zeminin iyileştirilmesi ve temel sisteminin inşa edilmesi ileri gerçekleştirilmiştir. Üstyapı ile ilgili UNESCO Dünya Miras Merkezinin talep ettiği bazı proje revizyonlarının gerçekleştirilmesi akabinde imalatlar devam edecektir. Köprünün 1 yıl içinde bitirilmesi ve ray ve elektromekanik sistemlerin montajı ile birlikte 2012 yılı sonunda Metronun Haliç’e indirilmesi planlanmaktadır.






Reklam / Hizmet Duyurusu


Başkan Topbaş'a Kore Devlet Nişanı
 
TRAFIK KAMERALARI
 
E-BEYANNAME
 
E-Sorgulama ve E-Ödeme
 
SEHIR REHBERI
 
BeyazMasa Başvuru Formu
 
10.Yıl İBB Yatırımları
 
Sosyal Tesisler
 
İBB'yi takip edin - Twitter
 
İBB'yi takip edin - Facebook
 
Kariyer Günleri İbb
 
BELNET hizmete devam ediyor
 
İstanbul Spor Envanteri
 
İstanbul Bültenleri
 
istanbulmetrosu.com web sitesi
 
İBBWeb Tv
 
Kulliyat
 
Şehir Tiyatroları
 
E-Bülten Arşivi
 
2014 Yılı Bütçesi
 
İFM Web Sitesi
 
Güvenli İnternet Hizmetleri
 
Sağlık ve Sosyal Hizmetler Web Sitesi
 
Kamulaştırma Başvurusu
 
Kardeş Şehirler
 
Stratejik Plan
 
Tarihi Yarımada Yönetimi
 
İtfaiye
 
Zabıta