ana sayfa  iletişim  
İbb Tube video izle video haberler video paylaş İBB Facebook Sayfası İBB'yi Twitter'dan takip edin! İBB Flickr İBB Youtube Televizyonu

Ana Sayfa > Gündem

İnteraktif Uygulama
e-belediye
 
Online Ziyaretçi:9746
Çılgın Proje: İstanbul'a ikinci boğaz
27.04.2011 13:00:00         Bookmark and Share karakter büyüklüğü Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın ! Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın !
Başbakan Erdoğan, İstanbul için 'çılgın projesi'ni açıkladı. Karadeniz ve Marmara arasında yeni bir kanal açılacak. Kanalın uzunluğu 40 kilometreyi bulacak, derinliği 25 metre, genişliği ise 150 metre olacak.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Haliç Kongre Merkezi’de düzenlenen toplantıda İstanbul için 'çılgın projesi'ni açıkladı. Toplantıda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın yanı sıra, bakanlar ve AK Parti’nin yöneticileri de hazır bulundu.

Çılgın projeyi açıklayan Başbakan Erdoğan, Karadeniz ve Marmara arasında yeni bir kanal açılacak, kanalın uzunluğu 40 kilometreyi bulacağını, derinliğnin 25 metre, genişliğinin ise 150 metre olacağını söyledi. “Bugün açıkladığım muhteşem proje şahsımın olduğu kadar, arkadaşlarımın olduğu kadar, yüzlerce yıl öncesindeki İstanbul idarecilerinin de hayaliydi” diyen Erdoğan, konuşmasını şöyle sürdürdü;

İstanbul'a Büyükşehir Belediye Başkanı olduğum zaman özellikle Independent olayı yaşandığı zaman gece gündüz bunu düşündüm ve aynı felaket bizde olsa ne yaparız diye konuştuk arkadaşlarımızla. Helikopterle İstanbul'un üzerinde gezdik. On yıllar boyunca zihnimizde şekillenen bu hayal bugün artık ete kemiğe bürünmeye başladı.

Türkiye, 2023'e çılgın bir projeyle girmeyi hak etmektedir. Proje çok ama çok boyutlu. Aynı zamanda bir enerji, aynı zamanda ulaştırma, bayındırlık, tarım projesidir. Bu proje bir şehircilik projesi, onun kadar aile, turizm projesidir. Bu bir çevre projesidir. Projeyi açıklamadan önce iki hususun altını çiziyorum. Uzun bir süredir bu projenin üstünde çalıştık. Her türlü olumsuzluğu, haksızlığı önlemek adına projenin tam olarak yeri ve maliyetini gizli tutmaya devam edeceğiz. Onu açıkladığımız anda bir çok olumsuzlukların olabileceğini görüyoruz. Yeri ve maliyeti üç aşağı beş yukarı belirlenmiş durumdadır. Sadece etüd çalışmaları iki yıl sürecek arkadaşlar. Böyle devasa projenin yer ve zaman açısından bazı değişikliklere uğrayacak olması son derece tabidir.

Dünyanın içinden nehir geçen nice şehirler vardır, içinden deniz geçen yegane şehir İstanbul'dur. Artık İstanbul içinden iki deniz geçen bir şehre dönüşecek projeyle. İki yarım ada ve bir ada oluşacak. Karadeniz ve Marmara arasına yaklaşık 45-50 kilometre uzunluğunda bir kanal yapıyoruz. İstanbul'a 'Kanal İstanbul'u kazandırıyoruz.

Panama, Süveyş kanalıyla kıyas dahi kabul etmeyecek yüzyılın en büyük projelerinden biri için kolları sıvıyoruz. Kanalın su derinliği yaklaşık 25 metre, genişlik 150 metre civarında olacak. Taban genişliği ise 120 metreyi bulacak. Kanaldan bugün dünyanın en büyük gemileri geçebilecek. Kanal üzerine inşa edeceğimiz köprülerle kara ve demiryolu ulaşımı hiçbir kesintiye uğramayacak. Üçüncü köprünün bağlantı yolları da bu kanal üzerinden geçecek.

Boğaz trafiğini azaltacak ve boğazdaki riski minimize edecek. İstanbul Boğazı'nı yeniden Türkiye ve dünyaya kazandırıyoruz. Boğaz'da artık su sporları yapılacak, kent içi ulaşım sağlanacak ve eski günlerine geri dönecek. Marmara'da demirleyen gemilerden artık büyük oranda kurtuluyoruz, kirliliğin önüne geçiyoruz.

İstanbul Boğazı'ndan günde ortalama 149 gemi geçiyor ve yeni kanal deniz trafiğini artıracak. Şu anda gemilerin Boğaz'dan geçmek için bekleme maliyeti yıllık 1.4 milyar doları buluyor, bu maliyet ortadan kalkacak. Türkiye'nin en büyük havalimanını İstanbul'da yeni bölgede yapacağız. Atatürk ve Sabiha Gökçen artık ihtiyaca cevap vermiyor.

Kanal, İstanbul'un yer altı ve yer üstü su kaynaklarına zarar vermeyecek. Bunların tüm planları yapıldı. Tarım üretimini etkilemeyecek. Kanaldan çıkan toprağın bir kısmı sönmüş maden ocaklarının kapatılması için kullanılacak.

Kanalın finansmanı için herhangi bir sıkıntımız yok, yaklaşık 2 yıl boyunca etüd çalışmaları yapılacak. Kanalın inşaatı on binlerce insanımıza iş imkanı sağlayacak. Kanalın etüd çalışmasında bütün öneriler ve eleştiriler dikkate alınacak. Çalışmayı dünyaya açık olarak yürüteceğiz. Ağırlıklı hazine arazileri kullanılarak projeyi gerçekleştireceğiz. Tabi ki zorlandığımız yerler olabilir, orada da kimsenin mağduriyetine sebebiyet vermeyeceğiz. Projede bana yardımcı olan tüm arkadaşlarıma özellikle teşekkür ediyorum.

Başkan Topbaş Çılgın Proje’yi değerlendirdi

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı Çılgın Proje'ye ilişkin çalışmaların Avrupa yakasındaki bir alanda yürütüldüğünü söyledi. Başbakan Erdoğan'ın açıklamasının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kadir Topbaş, şunları kaydetti;

“İstanbul'un hangi bölgesinde olacağı tartışıldı, çalışıldı. Avrupa yakasında doğayı etkilemeyecek bir noktada, maliyetler hesap edilerek bir çalışma yapıldı. İlk yapılan çalışmalarda kademelendirilmiş bir kanal haline getirilmesi düşünülmüştü. Onun işletme maliyetleri fazla olacak, gemi geçişleri bu kadar rahat olmayacaktı. Sayın Başbakanımız su seviyesinde gemilere engel olmayacak bir kanalı ön gördü. Marmara'dan Karadeniz'e çıkan bir kanal projelendiriliyor. 2 yıllık bir proje çalışması yapılacak. Arkasından da belki 8 yıllık bir zaman dilimi olacak. Avrupa yakasında şu anda çalışmaların yürütüldüğü bir alan var. Boğazdan geçişte tercih noktasında kanal tercih edilecek diye düşünüyoruz.”

Başbakan Erdoğan ile zaman zaman kent üzerinde helikopterle uçuşlar yaparak projeyle ilgili değerlendirmeler yaptıklarını ifade eden Kadir Topbaş, “Üçüncü köprüyle ilgili değerlendirmeler oldu. Sayın Başbakan'a teşekkür ediyorum çünkü bu tip çalışmaları bizimle hep paylaştı, fikirlerimizi hep sordu. Şu anda yaptığımız bu çalışma İstanbul'un geleceği. İstanbul'un kaderini konuşuyoruz. Belki çevreciler, şehir plancıları hemen eleştirel yaklaşıma gireceklerdir. Karşıtlar mutlaka olacak. Bu milletin projesi. Bu projenin ardından İstanbul Boğazı şehir içi ulaşımda daha çok kullanılacak ve su sporları merkezi olacak” diye konuştu.



Reklam / Hizmet Duyurusu


TRAFIK KAMERALARI
 
E-BEYANNAME
 
E-Sorgulama ve E-Ödeme
 
SEHIR REHBERI
 
BeyazMasa Başvuru Formu
 

 
10.Yıl İBB Yatırımları
 
İBB'yi takip edin - Twitter
 
İBB'yi takip edin - Facebook
 
İstanbul Spor Envanteri
 
İstanbul Bültenleri
 
Sosyal Tesisler
 
istanbulmetrosu.com web sitesi
 
İBBWeb Tv
 
Kulliyat
 
Şehir Tiyatroları
 
E-Bülten Arşivi
 
2014 Yılı Bütçesi
 
İFM Web Sitesi
 
Güvenli İnternet Hizmetleri
 
Sağlık ve Sosyal Hizmetler Web Sitesi
 
Kamulaştırma Başvurusu
 
Kardeş Şehirler
 
Stratejik Plan
 
Tarihi Yarımada Yönetimi
 
İtfaiye
 
Zabıta