ana sayfa  iletişim  
İbb Tube video izle video haberler video paylaş İBB Facebook Sayfası İBB'yi Twitter'dan takip edin! İBB Flickr İBB Youtube Televizyonu

Ana Sayfa > Gündem

İnteraktif Uygulama
e-belediye
 
Online Ziyaretçi:40098
Büyükşehir’in 2008 Bütçesi 15 milyar 785 milyon YTL…
26.11.2007 00:00:00         Bookmark and Share karakter büyüklüğü Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın ! Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın !
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 15 milyar 785 milyon YTL’lik 2008 Yılı Konsolide Bütçesi, Belediye Meclisi’nde oybirliğiyle kabul edildi. Bütçenin yüzde 66’sının yatırımlara ayrıldığına dikkat çeken Başkan Topbaş, “Kararlı, özgüven sahibi, cesur, atılımcı, yenilikçi ve öncü bir yerel yönetimiz. İstanbul’u başarıdan başarıya koşturan modelin arkasındaki anlayış budur” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Bağlı Kuruluşları İSKİ ve İETT ile 23 Şirketinin 2008 Yılı Konsolide Bütçesi 15 milyar 785 milyon YTL olarak belirlendi. Bugün Belediye Meclisi’nde görüşülen 2008 Yılı Bütçesi Meclis Üyelerinin oybirliğiyle kabul edildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 2008 Yılı Bütçesi 5 Milyar 450 Milyon YTL, İSKİ’nin 2 Milyar 850 Milyon YTL, İETT’nin 1 Milyar 563 Milyon YTL, Şirketlerin Toplam Bütçesi ise 5 Milyar 921 Milyon YTL olarak belirlendi.

133 milyar dolarlık ekonomisiyle İstanbul, 127 ülkeyi solladı

Bütçeyi görsel bir sunum eşliğinde Belediye Meclisi Üyelerine anlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’un tarihi ve ekonomik değerleriyle küresel bir oyuncu olduğuna dikkat çekerek, “İstanbul, ekonomisi ile 127 ülkenin ekonomisini geçmiş buluyor. 133 milyar dolarlık ekonomisiyle Milano, Pekin, Berlin gibi dev kentleri geride bırakarak 34’üncü sırada yer almıştır. Böylelikle Avrupa Birliği’ne üye 9 ülkeyi de geride bırakmış oluyor. Ancak alan olarak İstanbul’un dörtte biri kadar olan Moskova’nın yıllık bütçesinin 35 milyar dolar olduğunu düşünürsek, yaklaşık 16 milyar YTL’lik bütçe bize yetmiyor. Kaynaklarımız bakanlık bütçeleri ile kıyaslandığında çok görünmesine rağmen İstanbul genelinde yetersizdir. Daha çok kaynağa ihtiyacımız var. Borçlanmadan, riske girmeden kaynakları iyi değerlendiriyoruz. Yeni kaynaklar için kendi imkanlarımızı zorluyoruz. Şirketlerimizi halka açmak, bazılarını da satmak yöntemiyle gelirlerimizi artırmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

İstanbul’un ekonomisiyle dünyanın sayılı şehirleri arasına girdiğini, 2020’de ise 27’nci en zengin şehri olacağının tahmin edildiğini vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, Türkiye’nin yabancı sermaye girişi bakımından olağanüstü bir ilerleme içinde olduğunu ve İstanbul’un yabancı yatırımlardan en büyük payı aldığını belirten Kadir Topbaş, “Türkiye yabancı sermaye girişi bakımından 2003 yılında 52’inci sırada iken 2006’da 9.sıraya yükseldi. İstanbul’un bu yatırımdan en büyük payı aldığı çok açıktır. Bütün bu rakamların ve organizasyonların ortaya koyduğu bir tek şey varsa o da İstanbul’un dünya gündemini belirleyen en önemli şehirlerden biri olmaya başladığıdır. Kararlı, özgüven sahibi, cesur, atılımcı, yenilikçi ve öncü bir yerel yönetimiz. İstanbul’u başarıdan başarıya koşturan modelin arkasındaki anlayış budur” dedi.

İstanbul’un 2008 yılı büyüme hedefi yüzde 6.7…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak 2008 bütçesinde 2007’ye göre yüzde 12’lik bir artış belirlediklerinin altını çizen Başkan Topbaş, bu iddialı hedefin aynı zamanda ayakları yere basan ve çok iyi tasarlanmış bir hedef olduğunu kaydetti. Topbaş, “Nitekim, 2008 yılı için Türk Ekonomisinin yüzde 5,5 büyüme hedefine karşılık İstanbul için büyüme hedefi yüzde 6,7 olarak öngördük. Bu veriler, Türkiye ortalamasına göre İstanbul’un yüzde 1,2 daha iyi büyüme performansı ortaya koyacağının dikkate alındığını gösterir. Enflasyon ve büyüme tahminleri dikkate alınarak hazırlanan 2010 yılına kadarki 3 yıllık bütçemizin toplamı 17 Milyar 570 Milyon YTL’dir” şeklinde konuştu.

Büyükşehir’den İstanbul’a 3 yılda 15 milyar dolarlık yatırım…

İstanbul'a 3 yılda 15 milyar dolarlık yatırım yaptıklarına işaret eden Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’un yatırımlar nedeniyle bir şantiye şehrine dönüştüğünü, bugüne kadar 1360 şantiyeden 732’sini tamamladıklarını, 628’inde ise çalışmalara hızla devam edildiğini söyledi. Büyükşehir Belediyesi’nin 2008 bütçesinin yüzde 66’sını yatırıma ayırdıklarını açıklayan Başkan Kadir Topbaş, yatırım bütçesinin 2 milyar YTL’ye tekabül eden yüzde 36’lık kısmını da ulaşıma ayırdıklarını ifade etti. Öngörülen 1 milyar YTL’lik dış borçlanmanın yatırım amaçlı olarak itfaiye araçları alımı, raylı sistem projelerinin finansmanı ve deniz ulaşım araçları alımında kullanılması planlandığını dile getiren Başkan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;



“2008 Büyükşehir bütçesinin 3 milyar 570 Milyon YTL gibi oldukça yüksek bir oranda yatırımlarımız için pay ayrılmıştır. Böylece yüzde 66’ık yatırım bütçesi ile bütçesinin en büyük kısmını yatırımlara ayırmış bulunuyoruz. Bu oran birçok kamu kurum ve kuruluşlarının yatırım bütçe oranlarından daha fazladır. Belediyemiz zorunlu giderleri dışındaki diğer cari giderleri için mümkün olan en alt seviyede kaynak ayırmaktadır. Buradan sağladığı fazlalığı yatırımları da değerlendirmektedir. Bu da belediyemizin İstanbul halkının sorunlarını biran önce çözme konusunda gösterdiği hassasiyetin sonucudur. Bu hem İstanbul, hem de Türkiye için onur duyulacak bir durumdur. Önümüzdeki yıllarda da bu tablonun böyle devam etmesi tek dileğimizdir. Bir de olaya konsolide bütçe perspektifinden baktığımızda yatırımlar için ayırdığımız bütçenin tutarı 6 Milyar 430 Milyon YTL’ye ulaşıyor. Büyükşehir Belediyemizin yatırım bütçesi 3 milyar 570 Milyon YTL, İSKİ’nin yatırım bütçesi 1 milyar 732 Milyon YTL, İETT’nin yatırım bütçesi 614 milyon YTL, İştiraklerin yatırım bütçesi ise 512 milyon YTL tutarındadır. 2008 yılı bütçemizde finansman tablomuza baktığımızda 1 Milyar YTL borçlanma öngörülmüştür. Şu hususu hemen vurgulamalıyım ki; belediyemiz cari harcamalar için asla borçlanmayı düşünmemektedir.”

“Bütçemiz belediyeciliğin fen ve imardan ibaret olmadığını gösteriyor…”

2006 Mali Yılı Bütçesi’nin yüzde 104’lük bir gerçekleşme ile 4 Milyar 139 Milyon YTL’yi bulduğunu ve bu oranın geçmiş yıllarla kıyaslandığında son yılların en iyi bütçe gerçekleşmesi olduğunu kaydeden Kadir Topbaş, “Yine 2007 yılında da bu yüksek performansımız sürüyor. 4 Milyar 850 Milyon YTL olarak öngörülen 2007 Yılı bütçemizin yüzde yüze yakın bir gerçekleşme ile sonlanacağını tahmin ediyoruz. Hedefimiz önümüzdeki yıllarda da bu performansımızı sürdürmektir. Hazırladığımız bu bütçe, belediyeciliğin sadece fen ve imar işlerinden ibaret olmadığı, aynı zamanda sosyal bir hizmet olduğu gerçeğine vurgu yapmaktadır. Bütçemiz, son derece titiz bir şekilde en ince ayrıntısının bile hesabı verilerek, İstanbullulara hizmet olarak sunulacaktır. Sözlerime son verirken bütçemizin şehrimize, hemşerilerimize ve belediyemize hayırlı olmasını diliyorum. Bizim ortaya koyacağımız İstanbul, Türkiye’nin diğer illeriyle değil, dünyadaki büyük metropollerle yarışan, Avrupa ve dünya standartlarında bir İstanbul olmalı. Artık imar ve fen işlerinin ötesinde, turizm potansiyellerini azami kullanan, her bir köşesinde kültürel faaliyetlerin gerçekleştiği, vatandaşlarımızın güvenli ve bir o kadar da konforlu bir şekilde seyahat ettiği, temiz bir çevre ve havaya sahip çağdaş ve yaşanabilir bir İstanbul hedeflerimizden asla taviz vermeyeceğiz” diye konuştu.

2008 KONSOLİDE BÜTÇESİ 15 MİLYAR 785 MİLYON YTL
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 2008 Yılı Konsolide (Toplam) Bütçesi 15 Milyar 785 Milyon YTL. Bu rakam Türkiye’deki yerel idareler arasındaki en büyük bütçeye tekabül ediyor. Konsolide bütçenin diğer ayrıntıları şöyle;
İBB, 5 Milyar 450 Milyon YTL
İSKİ, 2 Milyar 850 Milyon YTL
İETT, 1 Milyar 563 Milyon YTL
23 Şirket 5 Milyar 921 Milyon YTL

YÜZDE 66’LIK YATIRIM BÜTÇESİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 2008 Yılı Bütçesi’nin 3 milyar 570 Milyon YTL gibi oldukça yüksek bir oranı yatırımlara ayrıldı. Yüzde 66’ya tekabül eden yatırım oranı birçok kamu kurum ve kuruluşlarının yatırım bütçe oranlarından daha fazla. Büyükşehir, zorunlu giderleri dışındaki diğer cari giderleri için mümkün olan en alt seviyede kaynak ayırıyor. Buradan sağladığı fazlalığı yatırımlarında değerlendiriyor. Bu da belediyemizin İstanbulluların sorunlarını biran önce çözme konusunda gösterdiği hassasiyetin sonucu.

KONSOLİDE BÜTÇEDE 6 MİLYAR 430 MİLYON YTL’LİK YATIRIM
Konsolide bütçenin yatırım tutarı ise 6 Milyar 430 Milyon YTL’ye ulaşıyor.
İBB’nin yatırım bütçesi 3 milyar 570 Milyon YTL
İSKİ’nin yatırım bütçesi, 1 milyar 732 Milyon YTL
İETT’nin yatırım bütçesi 614 milyon YTL
İştiraklerin yatırım bütçesi ise 512 milyon YTL

BÜTÇEDE ULAŞIMA AYRILAN PAY 2 MİLYAR YTL
Büyükşehir Belediyesi 2008 Yılı Bütçesinin yüzde 66’sını yatırımlara ayırırken, yatırım bütçesinin de yüzde 36’sını de ulaşıma ayırdı. Bu da 2 milyar YTL’ye tekabül ediyor. İstanbul’da hayata geçirilen ve projelendirilenlerle birlikte 500 kilometrelik raylı sistem hedefleniyor. Böylece İstanbul’un raylı sistemlerde dünya kentleriyle yarışacak. 2004 yılında raylı sistemler 46 kilometreyken, 24,4 kilometrelik raylı sistem daha hizmete açılarak bu rakam 66 kilometreye taşındı, raylı sistem uzunluğu yüzde 53 arttırılmış oldu. Raylı sistemde günde 575 bin yolcudan 735 bin yolcuya ulaşıldı. Yani 160 bin ilave yolcu ile yolcu artışı yüzde 28 oldu. 2009’a kadar 60 kilometre daha raylı sistem bitirilerek, sitemin uzunluğu 126 kilometreyi bulacak. Marmaray ile birlikte raylı sistemlerin uzunluğu 140 kilometreye ulaşacak. Raylı sistemler 2010’da günde 4 milyon, 2012’de 7 milyon yolcu taşıyacak. Bugün toplam ulaşımda yüzde 7 olan pay yüzde 45’lere çıkacak. 2012’de ise raylı sistem uzunluğu 272 kilometreye erişecek.

RAYLI SİSTEM SULTANÇİFTLİĞİNE ULAŞTI
Yine uzun yıllardan beri bir türlü tamamlanamayan Edirnekapı Sultançiftliği Raylı Sistem Hattı tamamlanarak devreye alındı. Şu an günde 70 bin yolcu taşınan sistemi Topkapı’ya bağlamak için çalışma başlatıldı. Hedef bütün raylı sistemleri birbirine bağlamak. Şu an parça parça çalışan hatlar birbirine entegre ediliyor. Böylece Sultançiftliği Edirnekapı’yı Topkapı ve Havaalanına, Metrobüs hattı ile Avcılar’a, Zeytinburnu Hattı ile Güngören ve Bağcılar’a, inşaatı süren ve 2008’in 29 Ekim’in de hizmete girecek olan Bağcılar-İkitelli Hattı ile Olimpiyat Köyü’ne, Aksaray İstasyonu ile Zeytinburnu, Eminönü, Kabataş’a ve Finiküler ile de Taksim, 4. Levent’e bağlanmış olacak.

2008’in Cumhuriyet Bayramında seferlerine başlayacak diğer bir hat ise 4 Levent- Ayazağa. Taksim-Yenikapı Hattı’nda ise elektromekanik çalışmaların devam ediyor. Bakırköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü Metro Hatlarının da ihalesi yapılıyor. Anadolu Yakasındaki Kadıköy Kartal raylı sisteminin inşaatı devam ediyor. Bu hat da en yakın zamanda ihaleye çıkılacak 45 kilometrelik Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu hattı ile bağlayacak. Böylece İstanbullular Beylikdüzü’nden Kartal’a, Sarıyer’e ve İkitelli’ye kadar metronun konforunda ve hızında gidebilecek. Yıllık ortalama 2,5 kilometre olan metro yapım hızı şu anda 15 kilometreye taşımış durumda.

METROBUS DEVREDE, HAVARAY 2010’DA HİZMETE GİRİYOR…
 2007’de önemli ulaşım projelerinden biri olan Topkapı- Avcılar Metrobus Projesi tamamlanarak devreye alındı. Daha önce 1,5 saatte gidilen bu yol şimdi 20-25 dakika sürüyor. Metrobus ile günde 200 bin yolcu taşınıyor. Genişletme çalışmasıyla E-5’in taşıma kapasitesi de en az iki kat arttırılmış oldu. Bu sistem ikinci etapta Mecidiyeköy’e ve üçüncü etapta Göztepe’ye ulaştırılacak. İstanbul’da ilk havaray projesine 2008 yılında Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı Spor Salonu arasında başlanacak. Toplam 300 milyon YTL’ye mal olması planlanan projenin 2010 yılında tamamlanması öngörülüyor.

İKİ YENİ BİLET; “BEŞİBİRYERDE” ve İSTANBULKART
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, toplam yatırımı 1,1 milyar Euro olan klimalı ve bedensel engelli vatandaşların rahatlıkla kullanabileceği 500 adet Mercedes otobüs aldı. Toplu ulaşımda ‘Tek Bilet’e geçildi. 2008 yılında iki tür Şehir Kartı İstanbulluların hizmetine sunulacak. “BeşiBiryerde” adını verilen elektronik biletle kâğıt bilet kullanımını sona erecek. Diğer yüksek güvenlikli, temassız akıllı kart çalışmalarımızdan birisi de ‘İSTANBULKART’. Bu bilet türü AKBİL’le eş zamanlı olarak kullanılacak. Şu an bu kart Büyükşehir Şirketlerinden İSPARK’ın kat otoparklarında kullanılıyor.

130 KAVŞAK YAPILDI
İstanbul’a 1989–1994 Döneminde 4 adet,  1994 -1999 Döneminde 37 adet, 1999-2004 Döneminde 16 adet yapılmışken, bu dönemimde 130 kavşak bitirildi. 42’sinin yapımı da devam ediyor. 22 kavşak ise ihale aşamasında. Ayrıca 189 kilometre yol yapıldı, 98 kilometre yol inşaatı sürüyor. 34 kilometre yol ise ihale aşamasında.

İSTANBUL’A 180 BİN ARAÇLIK OTAPARK EKLENİYOR
Mevcut 138 bin olan otopark kapasitesine 180 bin araçlık otopark kapasitesi ekliniyor. Cadde altlarına ve okul bahçelerinin altına otoparklar yapılıyor. Bunun için 147 okul bahçesi belirlendi. 14 bin 927 araçlık otopark yapılacak. Bugün kadar 180 milyon YTL harcanarak 16 adet otoparkı bitirildi. 580 milyon YTL ile 107 adet otopark daha yapılıyor. Şehir içi trafiğini rahatlatmak amacıyla 140 bin araç kapasiteli 60 adet transfer merkezi de inşa ediliyor.

İLK TÜNEL YOL MAYIS 2008’DE HİZMETE GİRİYOR
İstanbul’da 33 noktada toplam 78 kilometre uzunluğunda tünel yol planlandı. Bunlardan Dolmabahçe-Dolapdere, Piyalepaşa-Kağıthane tünelinin yapım çalışması sürüyor. Tünel yol tamamlandığında yaklaşık 400 bin araç yerin altına inecek.
6’nin ihalesine çıkılıyor. İlk tünel en geç yılın ilk yarısında hizmete alınacak.

İDO 95 GEMİ İLE BİR DENİZCİLİK DEVİ HALİNE GELDİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi deniz ulaşımına özel bir önem veriyor. Yapılan iyileştirmeler ve yeni yatırımlarla deniz ulaşımında yüzde 30 büyüme sağlandı. Şu an İDO 95 araçtan oluşan filosuyla dünyada birinci sıraya yerleşmiş durumda. Geçen yıl 91 milyon yolcu, 5 milyon 600 bin araç taşıyan İDO’nun bu seneki hedefimiz 100 milyon yolcuyu, 6 milyon aracı geçmek. Bu yıl hizmete alınan Osman Gazi ve Orhan Gazi Feribotları ile Bursa - İstanbul arasını 75 dakikaya indi. Bu iki feribot bize 110 milyon dolara mal oldu. Ayrıca yeni aldığımız Burak Reis 3, Salih Reis 4, Kemal Reis 5 isimli deniz otobüsleri Marmara Denizi'nde Çınarcık, Avşa, Marmara Adası, Esenköy gibi uzak hatlarda çalışmaya başladı.

4 YENİ ARABALI VAPUR İLE 5 YENİ VAPUR GELİYOR
Büyükşehir Belediyesi, 3 yıl içinde Ro-Ro taşımacılığına adım atarak Ambarlı-Mudanya-Bandırma arasında çok ciddi sayıda büyük araç taşıma imkânını yakalamayı hedefliyor. Deniz ulaşımına şu ana kadar 350 milyon dolara yatırım yapıldı. 4 yeni arabalı vapur inşa ettiren Büyükşehir, Suhulet isimli gemiyi Aralık ayı içinde Harem-Sirkeci hattında işletmeye alıyor. Diğerleri üçer ay aralıklarla hizmete girecek. Böylelikle 3 bin 500 aracın taşındığı hatta kapasite 15 bin araca çıkarılacak. Modelini İstanbulluların seçtiği 5 yeni vapur da 2008 Ekim ayında Boğaziçi’nde yüzecek. Ayrıca Pendik Yalova hattında çalışacak 2 yeni hızlı feribot şu an Hong Kong da imalat aşamasında. Bunlar 2008’in ortalarında hizmete girecek. Böylece bu hatta çalışacak feribot 4’e çıkacak. Bu yatırımlar sonucunda İDO’yu dünya denizcilik devlerinden biri haline getirdi.

MELEN SUYU 20 EKİM’DE İSTANBUL’A GELDİ
20 Ekim’de saat 16.59’da Melen Çayının suyunu Ömerli Barajı’na getirilen Melen Çayı’ndan ilk etapta İstanbul’a yılda 268 milyon metreküp su gelecek. İkinci ve üçüncü aşamalar tamamlandığında ise yılda 1 milyar 180 milyon metre küp su temin edilmiş olacak. Projeye İSKİ 190 milyon YTL destek sağladı. Toplam maliyet 1,18 milyar dolar. Kapasitesi 300 bin metreküp olan Salacak-Sarayburnu boru döşemesi de bitiyor.

YEŞİLÇAY VE REZVE İSTANBUL’UN YENİ SU KAYNAKLARI
Orta vadede de Yeşilçay’dan gelen suyu arttırma çalışması ile Istarancalar’daki su değerlerini daha verimli kullanma ve aktarma çalışması devam ediyor. Yüzde 70 Türkiye sınırlarında, yüzde 25 ise Bulgaristan sınırlarında yer alan Rezve deresi ile ilgili olarak Bulgaristan makamlarıyla görüşmeler devam ediyor. Rezve deresi’ndeki su  40 km mesafedeki pabuçdere barajı’na aktarılacak. Böylece Yıllık 200 milyon metreküp su sağlanacak. Yeşilçay üzerinde yapılacak İsaköy –Orhangazi (190 milyon m3), Sungurlu (81 milyon m3) ve (Kabakoz 35 milyon m3) barajları ise 3-4 yıl içinde tamamlanacak. Bu kadar büyük kuraklık yaşanmasına rağmen su kesintisi yapılmamasının nedeni İSKİ’nin 4 yılda yaptığı toplam 3 milyar 64 milyon YTL’lik yatırım.

METEOROLOJİK UÇAK İLE YÜZDE 30 DAHA FAZLA YAĞMUR
Kiralanan yeni bir teknolojik uçak ile bulutları barajlar üzerine yönlendirerek yüzde 30 daha fazla yağmur yağmasını sağlayacak bir proje üzerinde çalışılıyor. Bu proje ile aynı zamanda şehirdeki sera gazı etkisi de araştırılacak. Bunun için uluslararası bilimsel araştırma ekibi kuruldu. Bu bilimsel çalışmaları ile yağış miktarını yüzde 20-30 arttırabilecek.

ATAKÖY BİYOLOJİK ARITMA TESİSİ’NİN İNŞAATINA BAŞLANIYOR
Yapılan çevre yatırımları sayesinde toplam uzunluğu 234 kilometre olan İstanbul sahillerinin 161 kilometresi denize girilebilir hale geldi. Bundan sonra bütün arıtma tesisleri Biyolojik Arıtma olacak. İhalesini yapılan ve 400 bin metreküp atık suyun denize aktığı Ayamama Deresi’nin ileri biyolojik arıtmasını sağlayacak Ataköy Arıtma tesisinin inşaatına başlanıyor. Bu tesisten elde edilecek suyu, park ve bahçelerin sulaması ile sanayide kullanılacak. Çevre yatırımları kapsamında sel baskınlarını önlemek için 110 kilometre dere ıslahı yapıldı. Böylece İstanbul’daki 603 kilometre olan derelerin 313 kilometresi ıslah edilmiş oldu ve sel baskınlarına büyük ölçüde son verildi.

YEŞİL ALANLAR YÜZDE 50 ARTTIRILDI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bu dönem yeşil alan miktarını yüzde 50 arttırarak 30 milyon metrekareden 45 milyon metrekareye çıkardı. Toplam 199 adet park projesi tamamlandı. 152 köyle birlikte beldelerin tamamına park yapıldı. Şehir Parkları inşa ediliyor. 1300 dönümlük Halkalı Şehir Parkı, 150 dönümlük Pendik Şehir Parkı, 300 dönümlük Topkapı Şehir Parkı, 5 bin 500 dönümlük Maltape Parkları ile İstanbul’un rengi değişiyor. İstanbul’a “Kent ormanları” kavramı kazandırıldı. Küçükçekmece Şamlar Ormanı, Şile Kent Ormanı ve Ümraniye Kent Ormanı ile projeye başlandı.

İGDAŞ 3 MİLYON 500 BİN ABONEYE ULAŞTI
İGDAŞ bu dönem 620 milyon YTL yatırım yaptı ve 1 milyon 500 bin doğalgaz abonesi kaydetti. Abone sayısı 12 yılda 2 milyon 270 idi. Üç yılda yüzde 54 rekor artışla 3 milyon 500 bine ulaştı ve 4,400 kilometre doğalgaz hattı döşendi. 12 yılda döşenen depreme dayanıklı polietilen ve çelik hat metrajı 8 bin 800 kilometreyken, bu rakam yüzde 42 artışla 12 bin 500 kilometreye ulaştı. Bunlarla birlikte Adalar, Şile ve Silivri’yi doğalgaza kavuşturuldu. Sadece Adalar’a götürülen doğalgazın maliyeti 13 milyon dolar.

SÜMER MAHALLESİNDE KENTSEL DÖNÜŞÜM BAŞLIYOR
KİPTAŞ 8 yılda 19 bin 792 konut yapmış iken 2004’ten bu yana 20 Bin 600 konut yaptı. TOKİ ile kayabaşı’nda 90 bin konut yapılacak. Kentsel dönüşüm çalışmaları hızla sürüyor. Kartal ve Küçükçekmece’de Dönüşüm Projesi hazırlandı. Ayazma-Tepeüstü’nde 943 Gecekonduyu yıkıldı. Bezirganbahçe’de 2640 konutu buradaki dönüşüme ayırdı. Zeytinburnu’nda Tarama Yaptık ve Pilot Proje hazırlandı. Sümer Mahallesi’nde Mart 2008’de dönüşüme başlanıyor. Burada 1280 riskli bina kaldırılıyor. Vatandaşların yüzde 80’iyle anlaşıldı. Bire bir daire ve artı bir otopark yeri verilecek. Çalışmanın proje aşaması bitti, 120 dönüm arazi üzerinde bir dönüşüm başlıyor. Oradaki vatandaşlar için daha sağlıklı, doğru, deprem riski olmayan ve modern bir örnek model ortaya konuluyor.

DEPREM VE RİSK YÖNETİMİNE 362 MİLYON YTL
Büyükşehir Belediyesi beklenmedik durumlara karşı her zaman hazırlıklı. Bu anlamda her türlü riski yönetebilecek kapasite ve deneyime sahi. Afet Koordinasyon Merkezimizi (AKOM) afette en yetkili yönetim noktası olarak, son teknoloji ile donatıldı. Aynı zamanda AKOM bünyesindeki yangın söndürme uçaklarımızla yurtiçi ve yurtdışında birçok noktaya müdahale edildi. Yılsonuna kadar 3 adet helikopter alımı yapılacak. Bunlar her şartta, her yola inebilen ambülans helikopter, kurtarma helikopteri, denetleme ve trafik kontrol amaçlı olacak. 2008 bütçesinde risk yönetimine 362 milyon YTL ayrıldı. Ancak bu kalemin bütçesinin bu kadar değil. Çünkü kentsel dönüşümden köprü, yol ve bina güçlendirmesine kadar her alanda kullanılan bütçe bu kaleme giriyor.

EĞİTİME 75 MİLYON YTL
Eğitime özel bir önem veren İstanbul Büyükşehir Belediyesi, sosyal belediyeciliğin bir gereği olarak; 654 bin 302 öğrenciye eğitim yardımı yaptı, 287 bin302 öğrenciye burs verdi, 367 bin öğrenciye eğitim seti dağıttı. Meslek ve beceri eğitim kursları ile personele ve halka yönelik diğer eğitim faaliyetleri için 75 milyon YTL’lik kaynak ayrıldı. İSMEK’te 336 bin 714 kişiye meslek eğitim verildi. 2004 yılında İSMEK’te kursiyer sayımız 40 bin iken 2007 yılında bu rakamı yüzde 300 artış ile 155 bine çıkartıldı. 2007-2008 kesin kayıt 149 bin oldu.

SAĞLIK HİZMETLERİNİ TÜM KESİMLERE ULAŞTIRILDI
Sosyal belediyeciliğe yeni bir hizmet boyutu getiren Büyükşehir, 30 Kadın ve Aile Sağlığı Merkezi açtı. 150 bin kişi bu hizmetimizden yararlandı. 64 bin kişiye Evde Sağlık Hizmeti verildi. Özürlüler Merkezi sayısını 18’e çıkartıldı. Özürlülere ve yaşlılara 50 Özürlü Servis Aracı ile ulaşım hizmeti veriliyor. Bu hizmete Alo 153 hattı üzerinden rahatlıkla ulaşılabiliyor. Yine aynı şekilde görme özürlü vatandaşlar için “Sesli Seyyar Kitap Projesi” hayata geçirildi. KİPTAŞ ve TOKİ’nin yaptığı konutların giriş katlarını özürlü vatandaşların kullanacağı şekilde inşa ediliyor. Her yıl özürlüler ve ailelerine yönelik tarihi ve turistik geziler, eğlenceler, şenlik programları ve konserler, eğitim programları ve sertifika törenleri düzenleniyor. Yine özürlülere yönelik spor etkinlik ve turnuva programları organize ediliyor. Bu etkinliklerde 60 bin özürlü ve ailesiyle birlikte olan Büyükşehir Belediyesi, ayrıca, Mayıs ve Ekim aylarında 4 bin 800 özürlü için düzenlenen kamplarla özürlülere ve ailelerine ücretsiz tatil imkânı sunuluyor. Bu yıl özürlü kampı genişletilerek Çiroz’da açıldı. İşitme engellilerle kolayca iletişim kurulabilmesi için açılan Türk İşaret Dili kurslarıyla, kamu ve özel sektör çalışanlarına bu dil öğretiliyor.

SAĞLIK VE SOSYAL HİZMETLERİNE 109 MİLYON YTL AYRILDI
Yılda yaklaşık 11 bin özürlüye ilaç yardım yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bu çerçevede 1350 adet Akülü tekerlekli sandalye, 1005 adet tekerlekli sandalye, 1423 adet işitme cihazı, 5 bin 763 adet beyaz baston, 175 bin adet hasta altı bezi dağıttı. Yaşlı ve yardıma muhtaç vatandaşlarımız için 13 adet Yaşam Merkezi (Cep Darülaceze) açtı ve 20 Adet daha açmayı planlıyor. 2008’de ‘Evde Bakım’ hizmetleri, kadın sağlığı merkezleri ile yaşlı, bakıma muhtaç ve kimsesizlere yönelik sağlık ve sosyal hizmetleri için Büyükşehir Belediyesi bütçesinden 109 Milyon YTL harcanacak. 176 bin aileye Gıda Yardımı yapıldı ve 1 milyon 56 bin 894 Kupon dağıtıldı.

İSTANBUL’A 2 TİYATRO 6 KÜLTÜR MERKEZİ KAZANDIRILDI
İstanbul’da kültür alanında da çok önemli çalışmalar yapıldı. 2010 Avrupa Kültür Başkenti olan İstanbul’a 2 tiyatro, 6 kültür merkezi kazandırıldı. 8 adet semt konağı inşa edildi ve 7 adet kültür merkezinin yapımı devam ediyor.

KONGRE VADİSİ İLE İSTANBUL 2010’A HAZIRLANIYOR
“Kongre Vadisi Projesi” ile İstanbul’a dev bir kültür ve turizm kompleksi kazandırılıyor. Proje 2009 yılındaki Dünya Su Formuna ve Dünya Bankası IMF kongresine yetiştirilecek. Toplam inşaat alanı 83 bin 695 metrekare olan proje ile Muhsin Ertuğrul Sahnesi çok daha modern ve çağdaş bir tiyatro olacak. İdare bölümleri kaldırılarak sadece tiyatro olarak hizmet verecek. İstanbul’un belleğine nüfuz etmiş en köklü tiyatro binalarından biri olan Tepebaşı Dram Tiyatrosu yeniden canlandırılacak. Şehir Tiyatroları sahneleri de yenileniyor. Şu anda mevcut sahnelerin üçü üzerinde ciddi çalışmalar sürüyor.

KÜLTÜR HİZMETLERİNE 68 MİLYON YTL
Geçen yıl Aralık ve Ocak aylarında düzenlenen bileti 1 YTL yapan “Tiyatro Zamanı” projesi büyük bir başarı sağladı. Bu proje tiyatrolarımızdaki seyirci sayısını yüzde 70 oranında arttırdı. Bütün bu çalışmalarımızla İstanbul’u 2010’a hazırlanıyor. 2008 bütçesinde tiyatro, halk konserleri, kütüphane, müze, kültür merkezlerimizin işletilmesi gibi kültür hizmetlerimiz için 68 milyon YTL harcanacak.



Resim Galerisi
( 1 / 5 )


Reklam / Hizmet Duyurusu


Başkan Topbaş'a Kore Devlet Nişanı
 
TRAFIK KAMERALARI
 
E-BEYANNAME
 
E-Sorgulama ve E-Ödeme
 
SEHIR REHBERI
 
BeyazMasa Başvuru Formu
 
10.Yıl İBB Yatırımları
 
Sosyal Tesisler
 
İBB'yi takip edin - Twitter
 
İBB'yi takip edin - Facebook
 
BELNET hizmete devam ediyor
 
İstanbul Spor Envanteri
 
İstanbul Bültenleri
 
istanbulmetrosu.com web sitesi
 
İBBWeb Tv
 
Kulliyat
 
Şehir Tiyatroları
 
E-Bülten Arşivi
 
2014 Yılı Bütçesi
 
İFM Web Sitesi
 
Güvenli İnternet Hizmetleri
 
Sağlık ve Sosyal Hizmetler Web Sitesi
 
Kamulaştırma Başvurusu
 
Kardeş Şehirler
 
Stratejik Plan
 
Tarihi Yarımada Yönetimi
 
İtfaiye
 
Zabıta