ZEYTİNBURNU - BAĞCILAR TRAMVAYI
İşin Adı : İstanbul Tramvay Projesi, Zeytinburnu-Bağcılar Arası İnşaat ve Elektro-Mekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri
İşin Veren : İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı
Raylı Sistem Müdürlüğü
Yüklenici : Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.
İşyeri Teslim Tarihi : 12 Mayıs 2003
İhale Tenzilatı : TL için % 40,387 ve Euro için % 64,063 2002 Birim Fiyatları ile Tenzilatlı Keşif Bedelleri
1. Keşif Bedeli : 16.963.000.-YTL+KDV ve 4.693.000 Euro+KDV
2.Keşif Bedili : 30.286.339,4 YTL+KDV ve 4.337.577,45 Euro+KDV
3.Keşif Bedeli : 33.007.981,62 YTL+KDV ve 4.337.577,45 Euro+KDV
Maliyet : 65.411.116 YTL+KDV (2006 Rakamlarıyla)
Sn. Başbakanımızın Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Tramvay Hattının
14 Eylül 2006 açılış törenindeki konuşması ve Belediye Başkanımızla beraber ilk sürüşü
|
|
Merter Viyadüğü |
Merter Viyadüğü D-100 Geçişi |
Toplam 5.124 metre uzunluğundaki Zeytinburnu-Bağcılar Tramvay Projesi, mevcut Kabataş-Zeytinburnu Tramvay Hattının Güngören-Bağcılar yönüne uzatılması amacıyla uygulamaya geçirilmiş ve inşaat ve elektro-mekanik işlerin tasarımını, teminini ve yapımını kapsamaktadır.
Zeytinburnu-Bağcılar Hattı, hâlihazırda işletmede olan Kabataş-Zeytinburnu Tramvay Sisteminin son istasyonu olan Zeytinburnu İstasyonuna entegre olarak başlamaktadır. Mevcut Zeytinburnu İstasyonu, LRTS İstasyonunun yanına kaydırılarak, istasyonlar arası irtibat sağlanmıştır. Hat Bağcılar yönünde, Çırpıcı Deresi ve D100 Devlet Karayolunu viyadük ile üstten geçip Mehmet Akif Caddesi’nin orta refüjüne oturmaktadır. Tramvay hattı Mehmet Akif caddesinin ilk 600 metrelik kesiminde cadde trafik şeridinden birer şerit alınmak suretiyle ve korumalı olarak, daha sonraki kesimlerde ise mevcut dere üzerinden gitmektedir. Daha sonra Karadeniz caddesine geçen hat buradan Abdi İpekçi Caddesi’ nin ortasından devam etmektedir. Bu caddenin bitiminde hat, Bağcılar 3. Sokağı geçmekte ve İstanbul Caddesi’ ne ulaşarak son bulmaktadır.
Ayrıca bu proje kapsamında toplam bedeli 9.500.000 YTL olan;
1. Abdi İpekçi Caddesi ve 3. Sokak çevre düzenleme ve altyapı işleri (2.500 m)
Maliyet: 2.700.000 YTL
2. Sakatlar için Zeytinburnu Hafif Metro İstasyonuna 4 adet ve Zeytinburnu yaya üstgeçidine 1 adet (4 yüzü camlı-panaromik) olmak üzere 5 adet asansör
Maliyet: 380.000 YTL
3. Mehmet Akif Caddesi altında Ø 2,000 ana atık su kollektörü (690 m)
Maliyet: 3.750.000 YTL
4. Mehmet Akif Caddesi altında Ø 600 yağmursuyu kollektörü (600 m)
Maliyet: 200.000 YTL
5. Beyazıt röle istasyonu anteni ve ekipmanları
Maliyet: 347.000 YTL
6. Dere üzeri ve Zeytinburnu Viyadüğü çimlendirme ve çevre düzenleme (4,500 m²)
Maliyet: 112.000 YTL
7. Yüksek tabanlı araçlar için peron yükseltmeleri (13 adet peron)
Maliyet: 1.450.000 YTL
8. Makas kumanda sistemi (7 adet)
Maliyet: 440.000 YTL tamamlanmıştır.
İşletme Parametreleri 1. Sistem Kapasitesi : 15.000 yolcu/saat/yön 2. Maksimum Hız : 50 km/saat 3. Yolculuk Zamanı : 13 dk. (Zeytinburnu-Bağcılar) 4. İstasyonlarda Durma Süresi : Maksimum 30 saniye 5. Araç Sıklığı : 2,5 dk. (Zeytinburnu -Güngören arası) 5,0 dk. (Güngören-Bağcılar arası) |
|
Güzergah Parametreleri 1. Güzergah Uzunluğu : 5.124 m 2. Maksimum Eğim : % 7 3. İstasyon Boyu : 57,5 m 4. İstasyon Sayısı : 9 adet (Zeytinburnu-Mehmet Akif, Keresteciler, Güngören, Akıncılar, Soğanlı, Yavuzselim, Güneştepe, Bağcılar)
|
|
5. Peron Yüksekliği : 31 cm (düşük tabanlı araç için) 88 cm (yüksek tabanlı araç için) 6. Hemzemin : 3.748 m 7. Viyadük : 640 m 8. Dere Geçişi : 646 m |
 Keresteciler İstasyonu |
Mevcut Zeytinburnu İstasyonu, LRTS istasyonunun yanına kaydırılarak, istasyonlar arası irtibat sağlanmış ve 30 Ekim 2005 tarihinde hizmete açılmıştır.18 Mayıs 2006 tarihinde Belediye Başkanımızın katılımıyla ilk test sürüşü başarıyla gerçekleştirilmiştir. 14 Eylül 2006 tarihinde Sayın Başbakanımızın katıldığı açılış töreniyle hat hizmete alınmıştır. Bu hatta halihazırda günde ortalama 35.000 kişi taşınmaktadır.