Ana Sayfa Linkler Bize Ula┼č─▒n Site Haritas─▒
Ba┼čkan Kurumsal B├╝t├že ve Yat─▒r─▒mlar ─░hale ─░lanlar─▒ Haberler Kente Bak─▒┼č Bilgi Hizmetleri Arama
   



─░stanbul B├╝y├╝k┼čehir Belediyesi Ba┼čkan─▒ Kadir Topba┼č'─▒n g├╝nl├╝k program─▒n─▒ g├Ârmek i├žin t─▒klay─▒n─▒z.


24 Ekim ├çar┼čamba




Say─▒n Yonca Kumbasar Metin


TAKSİM - YENİKAPI METRO HATTI

22.10.1998 tarihinde yapımına başlanmıştır. Toplam uzunluğu 5,2 km olup istasyon sayısı 4 olacaktır. Yaklaşık maliyeti 420 milyon $ civarındadır.
Bu hattın inşaatının tamamlanmasıyla Taksim–4.Levent Metrosu güneyde Yenikapı’ya bağlanacak olup tarihi yarımadadaki lastik tekerlekli araç sirkülâsyonunu azaltmada da olumlu katkı sağlanacaktır. Yenikapı; metronun, banliyö hattının, İDO deniz otobüslerinin, İ.E.T.T. ve Halk otobüslerinin, Hafif Metro ve Boğaz Tüp Geçişinin entegre olacağı bölge haline gelecektir.



Taksim-Yenikapı Güzergah

Tüneller:


Bu inşaatın gerçekleştirilmesinde 5 tip tünel kesiti kullanılmaktadır. Ana hat tünellerinin çapı 6.50m. olup kesit alanı 36 m², büyük tünel çapı ise 13.7 m. olup kesit alanı 101 m²’dir. Tüneller NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile kazılıp desteklenmiştir. Tünel imalatının % 95’i tamamlanmıştır. Aç-kapa tüneller, istinatlı dolgu ve yarmalar ise 80 m.’dir.

Haliç Köprü Geçişi:

Haliç Köprü Geçişi ile ilgili projeler 06 Temmuz 2005 tarihinde Koruma Kurulunca onaylanmış olup kesin proje çalışmaları tamamlanmıştır. Haliç Geçiş Köprüsüyle ilgili ilave sondaj ve araştırma deneyleri tamamlanmıştır. Azapkapı Bölgesinde karada 7 adet sondaj delgisi tamamlanmıştır. Haliç’te deniz tabanında 11 sondaj delgisi yapılmıştır. Unkapanı bölgesinde de karada 6 adet sondaj tamamlanmıştır. Yine Haliç Geçiş projesi kapsamında Azapkapı bölgesinde istimlaki tamamlanan parsellerdeki bina yıkımları da tamamlanmıştır. Azapkapı bölgesindeki Ceneviz Suru ile ilgili İstanbul II Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü kararının alınmasını takiben köprü imalatına başlanacaktır.

Projeler:

Haliç Köprü Geçişi ile ilgili mimari-statik-elektrik ve mekanik ön projeler İdaremiz ve Müşavirimiz tarafından onaylanmıştır. Kesin proje için zemin etüdü, sismik araştırma, rüzgar ölçüm kayıtları, test ve deney çalışmaları tamamlanarak statik ve mimari kesin projeler, statik rapor, elektrik ve mekanik kesin projeler İdare’mizin onayına sunulmuş olup İdare’mizce onaylanmıştır.

Şişhane İstasyonu:

Giriş çıkış yapıları ve bilet gişelerinin bulunduğu yerler aç-kapa yapıları olarak, yolcuların metroya binecekleri yerler ise delme tünel yapısı olarak kaba inşaatı tamamlanmıştır.

Bu bölgedeki istasyon derinliği yaklaşık 30 m’dir. İstasyon bünyesinde 2 adet giriş yapısı mevcuttur. 1. giriş yapısı iki katlı olup,  inşaat alanı 1200 m²’dir, 2. giriş yapısı dört katlı olup, 1600 m²’lik inşaat alanına sahiptir.

Şişhane İstasyonunda platform döşemesi beton, kalıp ve demir işleri, konkors katları merdiven holleri, platform katı merdiven imalatları devam etmektedir. İlk ray sevkiyatı yapılarak raylar Zeytinburnu ambar sahasına getirilmiştir.

Belediye Başkanımız, Genel Sekreter Yardımcımız ve Raylı Sistem Müdürümüzden Şişhane İstasyonu ile Taksim-Yenikapı Metro Hattı hakkında bilgi alırken



 

 

 

YENİKAPI İSTASYONU:

Projemizde yer alan Metro sisteminin en büyük ve entegre istasyonudur. Aç-kapa olarak inşa edilecek konkors yapısının bünyesinde peron katı mevcut olup, hafif raylı sistem ve metronun ortak istasyonu olarak planlanmıştır. Ayrıca tüp geçit istasyonu ile yolcu bağlantısı mevcuttur. Bünyesinde 650 araçlık otopark mevcuttur. Toplam inşaat alanı (istasyon ve otopark) yaklaşık 59.000 m²’dir. İstasyon yapısı 3 katlı olarak zeminden 20 m derinlikte ve otopark yapısı ise 12 m derinlikte yeraltında tasarlanmıştır.

  

Yenikapı İstasyonu arkeolojik çalışmalar
Yenikapı İstasyon Kazı Alanındaki Kilise Yapısı


 

ARKEOLOJİK ÇALIŞMALAR

Koruma Kurulu ve Müzeler Müdürlüğü ile temaslarımız ve ortak çalışmalarımız devam etmektedir. Şu an itibarı ile arkeolojik kazı çalışmalarında  18 adet 10–11. yüzyıla  ait batık gemi kalıntılarına rastlanılmıştır. Bunlardan 2 tanesi İstanbul Üniversitesi Arkeoloji Bölümü uzmanlarınca çıkarılmış ve tuz arındırma havuzuna taşıma işlemi tamamlanmıştır. 2 tanesinin ise Prof. Cemalettin Mustafa PULAK ve ekibi tarafından tuz arındırma havuzuna taşınması da tamamlanmıştır Diğer 14 tanesi ise koruma altında olup bunlardan ikisinin çıkarma ve taşıma çalışmalarına başlanmıştır. Kalan batıkların çıkartılması işlemleri İstanbul Üniversitesi Sualtı Arkeolojisi Ahşap Koruma ve Rekonstrüksiyon Ana Bilim Dalı ile yürütülecektir.

FORE KAZIK İMALATI

Yenikapı İstasyonunda; Ağustos ayı sonu itibari ile 297 adet 120’lik fore kazık, 296 adet 80’lik fore kazık imalatı tamamlanmıştır. Revizyon proje doğrultusunda 23 adet 150’lik fore kazık ve 10 adet 65’lik fore kazık imalatı yapılmıştır. 180 m’lik otopark cephesi duvarı ve G.M.K. cadde tarafı 80 m.’lik cephede kazık imalatı tamamlanmıştır. Namık Kemal Caddesi tarafı kazık imalatları tamamlanmıştır. Gazi Mustafa Kemal ve Namık Kemal Caddeleri tarafında yer alan başlık kirişi imalatları da tamamlanmıştır.


Fore Kazık İmalatı
 

Aksaray LRTS İstasyonu-Yenikapı İstasyonu Bağlantısı:

Son istasyonu Aksaray’da bulunan Hafif Metro Sisteminin Yenikapı İstasyonuna bağlanması da projemiz kapsamındadır. LRTS Aksaray İstasyonu ile Yenikapı Metro İstasyonu arası 697 m. olup, bunun 418,5 m.’si delme tünel, 275,5 m.’si ise aç-kapa’dır. 418,5 m. tünel boyu kapsamında;
 

L Tipi Tünel = 79 m. M Tipi Tünel = 33 m.
Kesişen B1 Tipi Tünel = 31 m.  B1 Tipi Tünel = 2x277 = 554 m


olmak üzere tünellerin toplam uzunluğu 687 m.’yi bulmaktadır. L ve M Tipi Tünellerinin tamamı kazılarak nihai betonlanması tamamlanmıştır. Kesişen B1 tünelinde sağ göz kazısı ve sol göz beton kaplama işleri tamamlanmıştır. Sağ gözün de beton kaplaması bitirilerek 31 m’lik kesişen B1 tüneli beton kaplaması tamamlanmıştır. B1 tipi hat tünelleri kazısı tamamlanmıştır. H2 tüpünde beton dökümü imalatı tamamlanmıştır. H1 tüpünde de taban betonu tamamlanmıştır.


Aksaray LRTS Bağlantı Hattı İnşaatı

Şehzadebaşı İstasyonu:

Bu istasyonda 2 adet konkors yapısı tasarlanmıştır. 1. konkors yapısı daha önce kazı çalışmasının yapıldığı alanda ve 2. konkors yapısı ise Büyük Reşit Paşa Caddesindeki düzenlemeye uygun olarak planlanmıştır. Yeni çözüm Koruma Kurulu ve Müzeler Müdürlüğü’ne sunulmuştur. Daha önce arkeolojik kazı çalışmaları tamamlanan alanda bulunan Bizans mozaiğinin ortaya çıkarılması için Osmanlı temel kalıntısının kaldırılması ve kazının devam ettirilmesi yönündeki projemiz Müzeler Müdürlüğü’nün onayı alınarak Koruma Kurul’una sunulmuş ve onay alınmıştır. Büyük Reşit Paşa Caddesi ile Darül Elhan Sokağının inşaat alanı içerisinde kalması nedeniyle geçici olarak trafiğe kapatılması için UKOME kararı alınmıştır. Darül Elhan Sokak ve Büyük Reşit Paşa Caddesi trafiğe kapatılmıştır. Şehzadebaşı İstasyonunda  arkeologların denetiminde çalışmalara devam edilmektedir. Büyük Reşit Paşa Caddesi’nde panolarla çevrilen konkors alanında da arkeolojik araştırma kazılarına devam edilmektedir.

Şehzadebaşı İstasyon alanında yapılan arkeolojik kazı esnasında bulunan Bizans Dönemi’ne ait (Opus Sectile) mozaiği için çalışmalara devam edilmektedir.

 

Şehzadebaşı İstasyonu arkeolojik
çalışmalar 
Şehzadebaşı İstasyonunda Bizans
dönemine ait Opus Sectile Mozaiği


Taksim-Yenikapı Arası Metro İnşaatında Yapılan Toplam İmalat:
Yenikapı-Unkapanı Arası Kazı Gerçekleşme Oranı   : % 90 (Yenikapı ve Şehzadebaşı İstasyon kazılarına başlanamamıştır.)
Yenikapı-Unkapanı Arası Beton Gerçekleşme Oranı   : % 85
Aksaray-Yenikapı Arası Tünel Kazı Gerçekleşme Oranı : % 100
Aksaray-Yenikapı Arası Tünel Beton Gerçekleşme Oranı : % 100

TAKSİM-YENİKAPI ARASI ELEKTROMEKANİK TESİSLER İMALAT, MONTAJ VE İNCE İNŞAAT İŞLERİ İLE İŞLETMEYE ALMA İŞİ
 

Yüklenici : Alarko-Rotem-Hyundai Konsorsiyumu
Güzergah Uzunluğu  : 5200 m.
İstasyon Sayısı  : 4
İstasyonlar : Şişhane, Unkapanı, Şehzadebaşı, Yenikapı
Keşif Bedeli : 273.064.439 $+KDV
İhale Bedeli : 269.301.676 $+KDV
İhale Tarihi : 31.07.2001
Sözleşme Tarihi : 23.01.2002
İşe Başlama Tarihi : 07.07.2006
2007 Ağustos sonu itibarı ile
yapılan iş miktarı
: 761.826 $+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 36 Ay
Son Süre Uzatımına Göre
İş bitim Tarihi
: 07.07.2009

 

Tamamı dış kredili olan işin kredi teklifi Hazine Müsteşarlığınca onaylanmıştır. Haliç’in güney yakasında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bitişiğindeki alan Yükleniciye tahsis edilmiştir. Yüklenicinin bu alanda mobilizasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

 Şişhane İstasyonunda platform döşemesi beton, kalıp ve demir işleri, konkors katları merdiven holleri, patform katı merdiven imalatları devam etmektedir. Rayların dönem içindeki testlerinin ardından sevkiyatı başlamıştır.

 92 aracın proje içindeki maliyeti 126.034.515.-$’dır. (Araç tasarımı, araçların klima tesisatları ve gösterge fiyatları dahildir) Metro araçları için proje çalışmaları devam etmektedir.

Şişhane İstasyonu’nda platform perde ve döşemesi betonarme imalatları tamamlandı.


 




  Ula┼č─▒m
  Rayl─▒ Sistemler
  ─░STANBUL METROSU (TAKS─░M-4 LEVENT)
  AKSARAY - HAVAL─░MANI HAF─░F METRO
  TAKS─░M - KABATA┼× FUN─░K├ťLER
  ZEYT─░NBURNU - KABATA┼× TRAMVAYI
  ZEYT─░NBURNU - BA─×CILAR TRAMVAYI
  MODA NOSTALJ─░K TRAMVAY
  MA├çKA - TA┼×KI┼×LA TELEFER─░K
  EY├ťP - P─░YERLOT─░ TELEFER─░K
  ─░STANBUL METROSU (4LEVENT-AYAZA─×A)
  TAKS─░M - YEN─░KAPI METRO HATTI
  KADIK├ľY - KARTAL METRO HATTI
  Yol ve Kav┼čaklar
  Otoparklar
  Toplu Ta┼č─▒ma
  Ula┼č─▒m Sistemi
  Yol Bak─▒m ├çal─▒┼čmalar─▒
  Altyap─▒
  ├çevre
  ─░mar
  Sosyal
  Sa─čl─▒k
  K├╝lt├╝r
  Spor
  Afet
webmaster@ibb.gov.tr
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanlığı Santral Telefonları
Saraçhane: (0212) 455 13 00  -  Merter: (0212) 449 40 00
Kullanım Koşulları & Gizlilik | Erişilebilirlik
1997-2007 İstanbul Büyükşehir Belediyesi - İBBWEB
Bu site en iyi 1024x768 ekran çözünürlüğünde Internet Explorer'da izlenebilir.
Switch To Edit Site